اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت + علت فوت ویژه برنامه‌های تلویزیون برای روز معلم + زمان پخش تصویر سعید آقاخانی پس از آسیب‌دیدگی در پشت‌صحنه سریال «نون خ ۵» + عکس داوری هیئت ۷ نفری برای جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی نظر هنرمندان درباره حذف بخش رقابتی جشنواره تئاتر رضوی نامش زنده است تا زبان فارسی زنده است | دکتر محمد معین از نگاه بزرگان به مناسبت زادروزش نوستالژی «حنا دختری در مزرعه» در شبکه یک + زمان پخش سریال «رخنه» جایگزین «نون‌خ» می‌شود + زمان پخش و بازپخش موضوع فیلم جدید کارگردان «باربی» چیست؟ ماجرای ورود ۲۴ تن کتاب خارجی به کشور صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ هدیه تهرانی با «روز مبادا» به خانه‌ها آمد + زمان اکران آنلاین ۱۱ کنسرت پاپ در پایتخت + جزئیات «پدر خوانده ۳» به شبکه نمایش خانگی آمد
سرخط خبرها

درباره بی‌رقیب‌بودن احسان علیخانی و «عصر جدید» | عصر تنهایی!

  • کد خبر: ۳۹۷۸۳
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶
  • ۱
درباره بی‌رقیب‌بودن احسان علیخانی و «عصر جدید» | عصر تنهایی!
این ماه‌ها «عصر جدید» و احسان علیخانی به‌راحتی و بی‌دغدغه یکه‌تاز میدان جلب و جذب مخاطب‌اند و نه‌تن‌ها در شبکه ۳ که در بین تمام برنامه‌های تلویزیونی با فاصله‌ای زیاد لقب پرمخاطب‌ترین را یدک می‌کشند.
محمدناصر حق‌خواه | شهرآرانیوز - برای تیم‌های همیشه قهرمان معمولا گزاره‌ای مطرح می‌شود با این مضمون که: «وقتی رقیب درست و حسابی در کار نباشد، معلوم است که این تیم هم قهرمان بلامنازع است.»، اما به هر حال اصل مطلب این است؛ در جایی که قدرتی زورمندتر، سرعتی بیشتر یا هوشی بالاتر وجود داشته باشد، معمولا به این راحتی‌ها نمی‌شود اول بود. همین قیاس را بگیرید و در برنامه‌سازی تلویزیونی جای‌گذاری کنید. جایی که این ماه‌ها عصر جدید و احسان علیخانی به‌راحتی و بی‌دغدغه یکه‌تاز میدان جلب و جذب مخاطب‌اند و نه‌تن‌ها در شبکه ۳ که در بین تمام برنامه‌های تلویزیونی با فاصله‌ای زیاد لقب پرمخاطب‌ترین را یدک می‌کشند. به هیچ‌وجه نمی‌توان از کیفیت خوب برنامه‌سازی در عصر جدید چشم پوشید. به‌عنوان یک برنامه استعدادیابی هم میزبان خوبی دارد و احسان علیخانی آن‌قدر‌ها ستاره هست که چشم مخاطب را خیره کند.
 

بیشتر بخوانید:

 
کیفیت فنی و ساخت برنامه بسیار خوب است و در خیلی از زمینه‌ها ازجمله تدوین و تصویربرداری از مشابه‌های داخلی اش بهتر است و گاهی تنه به تنه تلنت‌شو‌های خارجی می‌زند و البته مهم‌ترین وظیفه چنین برنامه‌ای یعنی کشف و به منصه ظهور رساندن استعداد‌ها و قهرمان‌سازی از آنان برای مخاطب را به‌درستی انجام می‌دهد. اما عصر جدید معایبی هم دارد که نه به شکل تنها که در قیاس با برنامه‌های سرگرمی دیگر مشخص می‌شود. در دنیایی که شبیه دنیای این روز‌های تلویزیون نباشد، شبکه نسیم با خندوانه و رامبد جوان پس از چندسال دوری و با فصل سوم خنداننده‌شو روی آنتن هستند و عادل فردوسی‌پوری که حالا نبودنش دارد دوساله می‌شود، با نود کار را حتی برای اول شدن علیخانی در شبکه ۳ هم سخت می‌کند، چه برسد به یکه‌تاز بودن در کل تلویزیون. در آن صورت بود که داوران تکراری در ۲ فصل با عیب و ایراد‌هایی که گاهی روی اعصاب تماشاچی است، ایده‌های تکراری برای بعضی نمایش‌های روی صحنه، حذف کامل و بدون آینده خاص برای بعضی استعداد‌های ناب به چشم می‌آمد. در همین دنیای فعلی سیما هم برنامه‌هایی که روی آنتن می‌روند، واقعا کیفیتی برای رقابت با خنداننده‌شو ندارند.
 
مهران مدیری در دورهمی راحت‌ترین کار را انتخاب کرده است و در هر برنامه یک مهمان را می‌نشاند که یکی‌درمیان تکراری هستند و از آنان می‌خواهد که به گوی خیره شوند! «اعجوبه‌ها»، برنامه استعدادیابی کودکان در شبکه ۳، با اجرای نادر سلیمانی یک فاجعه تمام‌عیار از لحاظ ریتم برنامه‌سازی و ایده‌های ساخت است و اگر برنامه چالشی خوب و درست و درمانی مثل «تهران بیست» هم روی آنتن می‌رود و پرمخاطب می‌شود، طبق معمول همه‌جای دنیا اصلا قابل رقابت با برنامه‌های سرگرمی از نظر تعداد مخاطب نیست. پس در این روز‌ها اگر احسان و عصر جدیدش بر صدر نشسته‌اند و قدر می‌بینند، علاوه بر کیفیت بالا و ادا کردن حق برنامه‌سازی، یک دلیل دیگر هم دارد؛ از گستره چندده کانال تلویزیونی صدایی بلند نمی‌شود که از صدای زنگ طلایی عصر جدید بلندتر باشد!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
0
3
اتفاقا به بی برنامه بودن تی وی ربط نداره
زمانیکه پرشین گات تلنت شروع به پخش تیزر کرد همه گفتن کار عصر جدید تمومه ولی بعد دو قسمت ۷۰،۸۰ درصد اتفاق نظر داشتن منتظر فصل دو عصر جدید میمونن،ضمن اینکه خیلیا ماهواره دارن و از سر بی برنامگی نمیشینن پا عصرجدید
تازه با این همه محدودیتی که برا برنامه ساز میذارن
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->